Ψάχνεις μεταχειρισμένο και δεν είσαι σίγουρος αν είναι κελεπούρι ή όχι; Δες τώρα τι πρέπει να τσεκάρεις για να χεις το κεφάλι σου ήσυχο!


Η αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκίνητο δεν είναι εύκολη υπόθεση...

Το σημαντικότερο κριτήριο επιλογής του είναι η κατάσταση που βρίσκεται δηλαδή αν είναι τρακαραρισμένο ή έχει εμπλακεί στο παρελθόν σε κάποια μεγάλη ή μικρή σύγκρουση. Πως μπορούμε να το αντιληφθούμε; Υπάρχουν κάποια σημάδια;

Ακολουθούν κάποιες βασικές συμβουλές, για το ποια σημεία πρέπει να ελέγξεις στο μεταχειρισμένο που σε ενδιαφέρει.

Τσαλακωμένη πινακίδα
Η πιο απλή ένδειξη τρακαρίσματος, χωρίς όμως να αποκαλύπτει το βαθμό της σοβαρότητάς του.

Αριθμοί πλαισίου 
Ελέγξτε προσεκτικά τους αριθμούς που υπάρχουν εκεί σε αντιπαραβολή με τους αντίστοιχους που αναγράφονται στην άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου. Παρατηρήστε προσεκτικά αν το ταμπελάκι που αναγράφεται ο αριθμός πλαισίου έχει κάποια ίχνη μπογιάς ή χαρακιές, πράγμα που σημαίνει ότι κάποιος τεχνίτης έχει ασχοληθεί μαζί του.

Αρμοί συγκόλλησης θόλων
Αποτελούν αδιάψευστους μάρτυρες ιδιαίτερα καταπονημένου, από σφικτές αναρτήσεις και σκληρή χρήση ή τρακαρισμένου αυτοκινήτου.

Πάτωμα πορτ μπαγκάζ
Χρωματική διαφορά των αρμών ή σχετικά πρόσφατο βάψιμό τους μαρτυρούν επισκευή.

Έλλειψη πλαστικών τμημάτων
Προδίδουν επισκευή και μάλιστα όχι και τόσο προσεκτική.

Σημάδια στις βίδες
Αν και συνήθως δεν τους δίνετε σημασία, ενδέχεται να αποτελούν ανησυχητικές ενδείξεις.

Τοποθέτηση φαναριών
Όσο μικρό κι αν είναι ένα τρακάρισμα, τα φανάρια αποτελούν τα πρώτα θύματά του.

Αμάξωμα 
Ελέγξτε προσεκτικά το αμάξωμα του αυτοκινήτου και μετρήστε με το δάχτυλό σας τις αποστάσεις μεταξύ των μεταλλικών -και όχι μόνο- μερών. Πιθανές διαφορές αποτελούν ενδείξεις επισκευής από κάποιο τρακάρισμα. Αν όντως δείτε κάποια διαφορά, επισκεφθείτε κάποιον ειδικό (μηχανικό, φανοποιό), για να ενημερωθείτε για το πόσο μεγάλη ήταν η ζημιά αυτή.

Ελαστικά
Ελέγξτε το πέλμα των ελαστικών για τυχόν ανομοιόμορφη φθορά, η οποία μπορεί να σημαίνει ότι κάποιο τμήμα του αυτοκινήτου μπορεί να είναι στρεβλωμένο από κάποια πιθανή σύγκρουση. Επίσης η μεγάλη φθορά των ελαστικών των κινητήριων τροχών υποδηλώνει την κακή χρήση του αυτοκινήτου (έντονο σπινάρισμα).

 

Kινητήρας
Αν διαπιστώσετε ότι ο κορμός του κινητήρα φέρει σημάδια, αντιμετωπίστε το ως μια πρώτη και σημαντική ένδειξη επισκευής. Ελέγξτε για τυχόν διαρροές ή κάποια υπολείμματα λαδιού αρκετά σχολαστικά. Στη συνέχεια και ενώ ο κινητήρας βρίσκεται σε λειτουργία, ανοίξτε την τάπα λαδιού στο πάνω τμήμα του κινητήρα και παρατηρήστε αν εξέρχονται καπνοί, πράγμα που, αν συμβαίνει, μαρτυρά βλάβη στο εσωτερικό του κινητήρα.

Σύστημα διεύθυνσης
Οδηγώντας το αυτοκίνητο, αφήστε το τιμόνι σε κάποια ευθεία διαδρομή, ώστε να διαπιστώσετε αν το αυτοκίνητο παρεκκλίνει της πορείας, πράγμα που πιθανόν να σημαίνει, ότι έχει υποστεί στο παρελθόν κάποια σοβαρή ζημιά. Ο τζόγος του τιμονιού θα πρέπει να είναι το πολύ 10 πόντους.

Μετάδοση
Αν έχετε την ευκαιρία να οδηγήσετε το αυτοκίνητο, ελέγξτε αν ο συμπλέκτης έχει καλή αίσθηση και αν απομονώνει σωστά. Οι ταχύτητες επιβάλλεται να "κουμπώνουν" σωστά και χωρίς δυσκολία, ενώ παρατηρήστε αν το κιβώτιο παράγει κάποιον παράξενο θόρυβο.

 

ΠΗΓΗ

e-max.it: your social media marketing partner